اگر از نمایندگان مازندران توقع داشته باشیم در کنار مسائل حوزه انتخابیه برای تحرک بخشی توسعه و نوسازی اولویت ها و "نظام مسائل استان "، دیپلماسی پارلمانی و نقش نهادی ایفا کنند که تامین مالی پروژه ها و اخذ مجوزات ملی ، حداقل آنها باشد تقویت ساختاری و دبیرخانه ای مجمع نمایندگان نوعی از شتاب دهنده ها و همگرایی معطوف به کلان نگری و محور تقاضای نخبگانی و افکارعمومی خواهد بود.
چه آنکه در این همراستایی برای اینکه بخشی از انرژی نمایندگان صرف مسائل کلان استان شود نیازمند همراهی و پشتیبانی سایر نهادها و مراکز قدرت بویژه استانداری ، دفتر نماینده ولی فقیه، دستگاه قضایی ،رسانه های گروهی و مشارکت فعالانه بخش خصوصی می باشد که البته می توان علاوه برآ ن با کنشگری قوای مختلف در قالب یک دبیرخانه چابک و پویا به عنوان قوه عاقله استان اولویت های استان را با هم فهمی و ادراک آینده گرایانه راهبری و ملی سازی کرد.
اگر اهم کارویژه سیاسی و مدیریتی استان مازندران برای بازه ۱۴۰۳ که سال آغاز اجرای برنامه هفتم، شروع مجلس دوازدهم، مقدمه سازی انتخابات ریاست جمهوری و شوراها می باشد در کنار هدایت برخی مشکلات اقتصادی و اجتماعی و انجام وعده های دولت را نیازمند تنظیم گری همگراساز مبتنی بر دوگانه "ثبات و مشارکت" برای مدیریت ترتیبات و صورت بندی های سیاسی و اجتماعی بدانیم برونداد انتخابات مجلس دوازدهم و وزن نمایندگان تازه نفس خود را در منظومه سیاسی استان پدیدار خواهد کرد که جلسه شنبه ۱۹ اسفند استاندار مازندران با نو منتخبان را باید در همین راستا دانست.
ایرج نیازآذری